Uprzejmie informujemy, że od 5 kwietnia 2023 r. Giant Polska wprowadził nowe warunki gwarancji na rowery marki Giant i Liv.
Zmiany w warunkach gwarancji podyktowane są m.in. implementacją prawa europejskiego, jaka miała miejsce 1 stycznia 2023 r., i następującej nowelizacji ustawy o prawach konsumenta w polskim porządku prawnym.
Najważniejsze zmiany obejmują:
- Dodatkowy rok gwarancji na komponenty zamontowane fabrycznie będące własnością Giant, np.: koła, kierownice, mostki, sztyce, siodła itd. (był 1 rok – są 2 lata). Jest to zmiana podyktowana chęcią ujednolicenia gwarancji na komponenty zamontowane fabrycznie do tego samego okresu co komponenty Gear (2 lata). Dodatkowo działanie to wynika z przeświadczenia, że gwarancja nie może oferować gorszych warunków niż rękojmia, a więc w sposób dorozumiany z treści znowelizowanej ustawy o prawach konsumenta z 1 stycznia 2023 r.
- Konsument otrzymuje możliwość wyboru, czy chce naprawy, czy wymiany. Jest to zmiana podyktowana wprowadzeniem znowelizowanej ustawy o prawach konsumenta z 1 stycznia 2023 r., która daje konsumentowi daleko idące prawa i swobody.
- Obsługa w ramach gwarancji dokonywana jest na koszt Giant. Konsument otrzymuje nieodpłatnie część zamienną bez wady i usługę naprawy. Jest to zmiana podyktowana wprowadzeniem znowelizowanej ustawy o prawach konsumenta z 1 stycznia 2023 r., która daje konsumentowi daleko idące prawa i swobody oraz przekonania, że konsument powinien móc realizować swoje uprawnienia gwarancyjne nieodpłatnie.
- Dodanie na drukowanej karcie gwarancyjnej kodów QR, ułatwiających rejestrację roweru oraz pobranie darmowego ubezpieczenia Giant Assistance. Kody QR umożliwiają zarejestrowanie nowego roweru Giant lub Liv, a także przejście bezpośrednio na stronę Giant Assistance (giantassistance.pl) i odbiór darmowego ubezpieczenia (gratis do każdego nowego roweru) lub wykupienie jednego z trzech wariantów ubezpieczenia Giant Protect.
Aktualne warunki gwarancji dostępne są na stronie internetowej pod tym linkiem.