X Generacja TCR dużym sukcesem

piątek, 3 maja 2024

Produkt

Nowe rowery TCR zaprezentowane w marcu zostały przyjęte pozytywnymi recenzjami za ich poprawę efektywności, wagi oraz jakości jazdy.

X generacja rowerów TCR została niedawno zaprezentowana dziennikarzom z całego świata w siedzibie grupy Giant na Tajwanie. Zaprojektowana i wykonana z własnego karbonu i przy wykorzystaniu zaawansowanych technik produkcyjnych, ta seria to nie tylko lżejsza rama, ale także wyższa efektywność w porównaniu z poprzednią generacją TCRów.

Nowa generacja składa się z trzech serii - TCR Advanced SL, TCR Advanced PRo oraz TCR Advanced - i jest wspólnym wysiłkiem inżynierów, specjalistów od aerodynamiki, zawodników i mechaników z zespołu Jayco AlUla, World Tourowego partnera Giant. Zawodnicy z zespołu przetestowali ostateczną wersję TCR Advanced SL na obozie treningowym w Hiszpaniu na początku sezonu.

Wszystkie serie rowerów wykorzystują innowacyjne rozwiązania takie jak wewnętrzne prowadzenie przewodów, nową rurę sterową OverDrive Aero w kształcie litery D oraz nowe kierownice i mostki - wszystko to było możliwe dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom produkcyjnym.

Rama, koła, kokpit oraz pozostałe części zostały zaprojektowane, wykonane i przetestowane by działać efektywnie jako system, co zapewniło jakość jazdy, która zrobiła duże wrażenie na dziennikarzach. Większość pierwszych recenzji skupiła się na TCR Advanced SL, który zapewnia 3.38% poprawy stosunku sztywności do wagi w porównaniu z poprzednią generacją.

BikeRadar dał TCR Advanced SL niemal perfekcyjną ocenę 4,5 gwiazdki, a dziennikarz Warren Rossiter zaznaczył, "pod kątem komfortu, TCR jest jednym z najlepszych rowerów wyścigowych, na których jeździłem." Rossiter postanowił zwrócić także dużą uwagę na stosunek sztywności do wagi, "Nowy TCR wspina się w efektywny sposób przeznaczony tylko dla najlżejszych rowerów szosowych. Co więcej, nie wydaje się mieć jakichś minusów związanych z niską wagą."

Rossiter określił także koła CADEX Max 40 jako "najbardziej responsywne lekkie koła na jakich jeździł".

Wyższa sztywność ramy oznacza lepsze pokonywanie zakrętów i podporządkowanie się do oczekiwań kolarza, co było szeroko komentowane podczas pierwszych wrażeń. Piszący dla Cyclist, były kolarz elity i długoletni redaktor Nick Squillari także pochwalił sztywność ramy, "TCR był bardzo sztywny podczas jazdy na stojąco, pod górę czy na płaskim, podążając jak po sznurku," napisał. "Responsywność roweru jest dziełem inżynierów, którzy sprawili, że ten TCR jest niezwykle dobrze zrównoważony - co, biorąc pod uwagę najlepszy stosunek sztywności do wagi spośród wszystkich rowerów, jest wspaniałym osiągnięciem."

James Huang, dyrektor techniczny w Escape Collective, był również pod wrażeniem sztywności i wagi TCR, napisał "Jest cudownie responsywny w trakcie sprintów, ale w połączeniu z niską wagą zachwyca na sztywnych podjazdach." Huang wspomniał także o bardzo zwinnym prowadzeniu TCR, pisząc, "To zabawne jak łatwo jest wybrać jakąkolwiek linię chcesz, zakładając, że jest tam wystarczająca przyczepność."

W Cycling Weekly, redaktor techniczny Stefan Abram był zaskoczony przyśpieszeniem oferowanym przez ramę TCR, jak i koła CADEX Max 40: "Moim pierwszym wrażeniem po sprintach dookoła hotelu było zaskoczenie jakością przyśpieszenia. Waga 6.4 kg nie była zaskoczeniem, ale lekkie zakręcenie pedałami napędzało rower. Tym co było bardziej zaskakujące było to, jak utrzymywał prędkość po zaprzestaniu pedałowania - spowolnienie było znacznie mniejsze niż bym się tego spodziewał. Myślę, że to zasługa kół i optymalizacji CADEX na szprychach, kołnierzy piast i profilowi obręczy."

Abram dodał, że byłby bardzo zadowolony gdyby "TCR był jego jedynym rowerem", określając "współczynnik zabawy" jako "strzał w dziesiątkę".

Piszący dla Wielerflits redaktor techniczny Ties Wijintjes napisał, że TCR oferuje pełne wyposażenie. "Rower jest sztywny, ale nie niewygodny ; reaktywny, ale nie nerwowy. Ta równowaga w charakterze jazdy, kombinacja z niską wagą zapewnia, że TCR to efektywny rower wyścigowy, który potrafi odnaleźć się w każdym terenie i podczas każdego typu wysiłku."

Żeby dowiedzieć się więcej, kliknij w linki poniżej.

BikeRadar (United Kingdom)


Cycling Weekly (United Kingdom)

Cyclist (Australia)

Escape Collective (United States)

Just Ride Bikes (United Kingdom)

The Ride with Ben Delaney (United States)

Velo (United States)

Wielerflits (The Netherlands)

Udostępnij